skip to Main Content
Str. David Praporgescu, Nr. 1-5 0721 817 174 Trimite Mail
Logo RASCI

Îmbunătăţirea educaţiei pentru sănătate şi optimizarea cadrului legislativ – principalele obiective şi realizări ale primilor 3 ani de activitate RASCI

RASCI, asociaţia reprezentativă pentru segmentul de medicamente fără prescripţie medicală, suplimente alimentare şi dispozitive medicale pentru îngrijire personală din România, aniversează trei ani de existenţă, perioadă în care eforturile asociaţiei s-au îndreptat cu precădere înspre informarea şi educarea consumatorilor şi pacienţilor români cu privire la utilizarea corectă a categoriilor de produse reprezentate, precum şi îmbunătăţirea cadrului legislativ aferent acestora.

„Suntem foarte mândri că într-un timp atât de scurt, la numai trei ani de la înfiinţarea asociaţiei, am reuşit să ne constituim ca o voce puternică, competentă şi unitară a industriei pe care o reprezentăm, un real partener de dialog pentru autorităţile şi instituţiile din domeniu, precum şi un promotor al îngrijirii personale responsabile.” declară Răzvan Bosinceanu, Preşedinte RASCI.

În toată această perioadă, RASCI a dezvoltat parteneriate atât cu autorităţile şi instituţiile abilitate din domeniu, cât şi cu instituţii şi organizaţii profesionale europene, pentru actualizarea şi îmbunătăţirea normelor existente, şi pentru alinierea cadrului legislativ naţional curent la bunele practici europene. Reprezentanţii asociaţiei sunt implicaţi activ în dialogul legislativ pe teme de impact (precum pregătirile în vederea procesului de Brexit, comercializarea online a medicamentelor ce se eliberează fără prescripţie medicală, reglementarea unitară a suplimentelor alimentare, publicitatea pentru produsele reprezentate sau actualizarea codului audiovizual) şi contribuie cu expertiza lor în cadrul celor mai relevante evenimente din piaţă.

Totodată, prin intermediul afilierii sale la AESGP (Association of the European Self-Medication Industry), în cadrul căreia RASCI este reprezentată atât la nivelul grupurilor de lucru, cât şi în Consiliul Director, asociaţia contribuie în mod direct la optimizarea cadrului de reglementare european pentru cele trei categorii de produse.

„Ne dorim un consumator informat şi responsabil care citeşte, înţelege şi respectă întotdeauna informaţiile din prospectul medicamentelor eliberate fără reţetă, respectiv de pe ambalajul dispozitivelor medicale şi de pe eticheta suplimentelor alimentare pe care le utilizează. Un astfel de consumator ignoră derapajele din comunicarea comercială şi înţelege că toate informaţiile primite din zona sănătăţii trebuie analizate în detaliu. Pentru acest lucru, utilizatorii acestor categorii de produse trebuie să aibă acces la informaţii corecte, dar să şi fie protejaţi de legislaţia în domeniu,” declară Diana Mereu, Director Executiv RASCI.

Pentru a se asigura că toate companiile membre cunosc importanţa furnizării de informaţii corecte şi obiective despre produsele de îngrijire personală, astfel încât consumatorii şi pacienţii să poată lua decizii raţionale în ceea ce priveşte utilizarea acestora, RASCI a dezvoltat propriul Cod Etic. Adoptat de toate companiile membre, acesta prevede ca activităţile de promovare şi alte activităţi conexe să fie îndeplinite într-o manieră corectă şi conformă, evitând practicile înşelătoare şi potenţialele conflicte de interese cu profesioniştii din domeniul sănătăţii şi în conformitate cu legile şi regulamentele europene şi române. Acestuia i se adaugă şi un Ghid de bune practici pentru comunicarea comercială a suplimentelor alimentare şi dispozitivelor medicale, în efortul de a crea un standard unitar, la nivelul membrilor asociaţiei dar şi al întregii industrii.

„Pentru a genera beneficii atât pentru utilizatorii produselor pe care le reprezentăm, cât şi pentru jucătorii din industrie, este nevoie de un mediu concurenţial corect, precum şi de educarea şi responsabilizarea consumatorilor şi pacienţilor români. Aceste două aspecte necesită, la rândul lor, creşterea gradului de implicare a autorităţilor cu rol de supraveghere, simultan cu aderarea cât mai multor jucători din piaţă la un set clar şi transparent de bune practici în materie de comunicare comercială. De aceea, pe lângă campania educaţională „Despre sănătate, cu responsabilitate”, prin care urmărim să contribuim la îmbunătăţirea educaţiei pentru sănătate a cetăţenilor români, demersurile noastre ca asociaţie vizează şi aspectul unui cadru legislativ transparent, unitar şi corect la nivelul populaţiei şi la nivelul tuturor jucătorilor din piaţă. Numai în acest mod putem adopta şi implementa cele mai bune soluţii pentru îmbunătăţirea pe termen lung a stării generale de sănătate a consumatorilor şi pacienţilor români”, adaugă Diana Mereu.

RASCI susţine administrarea responsabilă şi avizată de medicamente fără prescripţie medicală, suplimente alimentare şi dispozitive medicală pentru îngrijire personală, prin informarea corectă şi educarea consumatorilor români.

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.